Plan na AA i wyjazdowy/startowy MxS-I


Rozpoczęcie drugiej części sezonu, zwanej przeze mnie triatlonową, bez względu na wyniki poprzedniej, biegowej, z reguły kojarzy się szczęśliwie. To na pocżatku przede wszystkim wzrost obętości treningowej wobec wcześniejszego gonienia za intensywnością. No i przede wszystkim sporo słońca. Wreszcie wiosna zawitała w nasze rejony. Wietrzna, ale jednak wiosna. 

Wobec wykonanej solidnej roboty zimą teraz tylko trzeba odrobinę poprawić osiagi na siłowni (stąd decyzja o podejściu bardziej premiującym dynamikę) a przede wszystkim polepszyć parametry startowe rowerowo - biegowe (na pływanie nie licżę wcale). Patrząc na tabelkę tytułową w części triatlonowej planuję 4 makrocykle z odpowiednim usystematyzowaniem pod wzglęem roboty nad motoryka na siłowni. Tym razem bardziej skupię się na pobudzeniu siły maksymalnej - wcześniejsze doświadczenia pokazały bardzo fajne "bujnięcie" szybkości na tym treningu. Skupienie sie na eksplozywnym podnoszeniu 70-75%  1RM i biegowe sprinty bardzo pobudziły nogi do szybszego biegu. Tym razem postaram się to przełożyć bardziej optymalniej na rower (w poprzednim planie okres MxS nie do końca potrafiłem przełożyć na wytrzymałość mięśniową długą a tym samym zmęczony nie mogłem przeobić dobrze temp biegowych). Brzmi ciekawie, prawda.

Piąty i  odrobinę szóstego makrocyklu wygląda tak:
Dt/Dń
Pon
Wt
Śr
Czw
Pt
Sob
Ndz
15-21IV 
 bieg 25'
 bieg 15'

 spinn 70' 
 siłka 40' 
bieg 15'

 spinn 75'  
basen 45'
+
siłka 40'
+bieg 15'
rower 120'
W
22-28IV 
rower 90'
+
bieg 40'
(3x1km/3:50)
 bieg 15'

 spinn 50'
+bieg15'
 siłka 30'
rower 90'

 spinn 70'
+bieg 15'  
siłka (test)
+
basen 45'
bieg 75' (góry)
basen 45'
29IV-5V
bieg40'
(6xspr+10'ćw)
siłka 40'

 bieg75'

basen45'



bieg 75'


bieg 45'
(3x2km/3:50)
+siłka 40'
bieg 75'

basen 45'
bieg 40'
(6xspr+10'ćw)
W
6-19V
bieg40'
(6xspr+10'ćw)
siłka 40'

 rower 90''

spinn 45'
+bieg15'

 siłka 50'
(test 16V)
spinn'45'
+
bieg 15'
W
10KM start
basen 45'


Tydzień 29IV - 5V w większości spędzam w górach, więc stąd dołożenie objętości treningowej. Mam nadzieję, że chociaz 90% tego podczas urlopu rodzinnego uda się wykonać. Zapewne pojawią się jakieś droben roszady. Tygodnie 6 - 19 V kończa się sobotnimi startami w biegach na 10 km. Sam jestem ciekaw na ile MxS-I bujnie power w biegu na "dyszkę". Na ile też bujnie rower w tle.



Łukasz Murawski

Biegający już od ponad dekady, triatlonujący dopiero od blisko połowy tego czasu, trener przygotowania motorycznego/masażysta, ciągle szukający odpowiedzi na nowe pytania odnośnie funkcjonowania ciała człowieka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz