Czwarty makrocykl przestartowy


Lecę zgodnie z planem i czwartym makrocyklem, teoretycznie najważniejszym, bo przedstartowym. Na razie obyło się bez większych strat treningowych czy mocniejszych przeszkadzających bólów. Zatem można realizować to co zawsze było dla mnie najtrudniejsze. Szybsze dynamiczne odcinki w okolicach 400m - 2km zawsze bolały niemiłosiernie. Bez tego ciężko poprawić życiówki.

Po dobrych dwóch tygodniach przećwiczenia całego planu (patrz kursywą zaznaczone jednostki wykonane), trochę utrudnionego przez lekkie zachorowanie w weekend, juz wiem, że niestety z chęci włączenia 800-metrówek musiałem zrezygnować na rzecz poprawienia jakości 400-metrówek. Te zeżerały ze mnie ogromnie sporo energii (ostatni poniedziałek musiałem po piątym i szóstym powtórzeniu stawać i łapać oddech - być może pozostałość po chorobie!) w połączeniu z późniejszą siłką tworzy to bardzo zmęczeniowe połączenie. Bądź co bądź po tej drugiej próbie (poprzedni poniedziałek tylko 4 sztuki bo chorobowo nie udźwignąłem) zdecydowanie widać, iż jeszcze tu jakościowo odstaję. System glikolityczny leży!!!

Ostatnie dwa tygodnie makrocyklu, patrz okres przedstartowy, jeszcze nie będa stanowiły mocnego taperingu - start w gdyńskim półmaratonie potraktuję jako przetarcie z niepełnym wypoczynkiem. Dopiero ta część startowa kwietniowa będzie startowana na większym wypoczynku.

Czwarty makrocykl wygląda tak:
Dt/Dń
Pon
Wt
Śr
Czw
Pt
Sob
Ndz
4-17 II 
 bieg45'
 (6x400m/3'tr)
+
siłka 50' 
 bieg 15'

 spinn 90' 
 siłka 50' 
bieg 15'

 spinn 70/90'  
basen 45'
bieg 75'
 (10'III/35'IV 
 +15'ćw)
W
18-24 II 
 bieg40'
 (6x400m/3'tr)
+
siłka 50' 
 bieg 15'

 spinn 90' 
 siłka 50' 
bieg 15'

 spinn 90'  
basen 45'
bieg 75'
(10'III/35'IV
 +15'ćw)
W
25II-3III
 siłka (test)
+
bieg (test)
 bieg 15'

 spinn 45'
 siłka 40'
bieg 15'

spinn 45'
basen 45'
bieg 70'
(40'IV
 +10'ćw)
W
4-10III
  bieg40'
 (6x400m/3'tr)
+
siłka 50' 
 bieg 15'

 spinn 90'
 siłka 60'
bieg 15'

spinn 45'
basen 45'
bieg 70'
(40'IV
 +10'ćw
W
11-17III
 bieg35'
 (4x400m/3'tr)
+
siłka 45' 
 bieg 15'

 spinn 45'
 bieg40'
(2x10'IV)
bieg 15'

spinn 45'
basen 45'
W
 Gdynia


Niby wygląda łatwo, ale...cała siłówka i pozostałe specyficzne dni treningowe to wszystko robione na podobnym systemie energetycznym. Troche trudne to w połączeniu...na pewno jednak będzie sprawdzone 17 marca na trasie Gdynia Półmaratonu (patrz wyżej).


grafika poglądowa trasy z gdyniapolmaraton.pl 

Łukasz Murawski

Biegający już od ponad dekady, triatlonujący dopiero od blisko połowy tego czasu, trener przygotowania motorycznego/masażysta, ciągle szukający odpowiedzi na nowe pytania odnośnie funkcjonowania ciała człowieka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz