• Plan na sezon fitness 2013/14

    zdj. rejbud.pl
    Po dłuższym okresie względnego wypoczynku od systematycznego treningu w końcu usiadłem do swoich planów treningowych i celów na przyszły sezon. Przy okazji ogarnąłem także w pewien sposób zajęcia fitness. Te pierwsze tradycyjnie będę umieszczał co jakiś czas pod etykietą "mój trening", drugie natomiast prezentuję poniżej. Oczywiśćie jest to zarys. Bardziej szczegółowe opisy pojawią się na podstronie "Moje zajęcia" w menu głównym.


    Cała sztuka dobrego planu treningowego polega na takim dobraniu obciążeń by te nigdy nie doprowadziły do nadmiernego przeciążenia organizmu a kształtowały optymalnie. Tym trudniej to zrobić opierając się na kilku aktywnościach fizycznych. Tak też nasz plan będzie cechowała spora zmienność obciążeń i spora periodyzacja. Mówiąc wprost pewne miesiące będą ostrzejsze na TRXie, a inne na zajęciach Spinning. Co więcej na poszczególnych zajęciach w pewnych okresach skupimy się na budowaniu określonych cech motorycznych. TRX będzie cechowała o wiele mniejsza konkretyzacja, gdyż prowadzone dopiero pierwszy sezon w Naszym klubie potrzebują czasu by taka faza mogła nastąpić. Pamiętajmy również, że każdy plan nie jest możliwy do zrealizowania w 100 %, a indywidualne dopasowanie do niego jest kluczową zmienną.

    miesiąc
    Spinning
    TRX
    Listopad
    BAZA TLENOWA, 
    rozkład jazd: 2end+str+int
    ostatni tydzień testy 
    "ogólnorozwojówka"
    cały czas pracujemy nad techniką
     i zapoznajemy się z pozycjami podstawowymi i ich wariantami
    Grudzień
    BUDOWANIE SIŁY
    rozkład jazd:2str+int+end

    K. górne: technika i doskonalenie pozycji
    K. dolne: ciężka praca siłowa
    Stabilizacja: spokojne pozycje, korekta
    Styczeń
    BUDOWANIE SIŁY
    rozkład jazd: 3str+int
    K. górne:ciężka praca siłowa
    K. dolne: regeneracja, utrzymanie siły
    Stabilizacja: średnie obciążenia, korekta
    Luty
    ROZBUDOWA
    rozkład jazd:2int+str+end

    K. górne: regeneracja, utrzymanie siły
    K. dolne: średnie obciążenia, korekta
    Stabilizacja: średnie obciążenia - dłużej, korekta
    Marzec
    SZCZYT/REGENERACJA
    rozkład jazd:2end+int+str
    w II tyg. testy
    K. górne: średnie obciążenia, korekta
    K. dolne:średnie obciążenia, korekta
    Stabilizacja: ciężka praca
    Kwiecień
    BUDOWANIE FORMY
    rozkład jazd: 3int+str
    K. górne i k. dolne: średnio/lekko przeplatanie
    Stabilizacja: regeneracja, podtrzymanie siły
    Maj
    II SZCZYT
    rozkład jazd: 3int+str
    ostatni tydzień testy 
    Shock TRX
    miesiąc walki z taśmami TRX i ze sobą
    Czerwiec
          Tour de Seven
    miesięczny race day
    obciążenia lżejsze - regeneracja

    Niemożliwością jest skupić się na wszystkich parametrach w każdym okresie treningowym, stąd warto od grudnia podczas innych aktywności (patrz własny trening biegowy, rowerowy czy inne zajęcia fitness) zadbać o wysiłki tlenowe podtrzymujące wytrzymałość. Oczywiście na zajęciach spinning będą się one pojawiały jednak w o wiele mniejszym zakresie niż w poprzednich miesiącach. Warto także zauważyć obecność specyficznych prostych testów mierzących nasz poziom wytrenowania (m. in. tęno spoczynkowe, restytucja powysiłkowa). One właśnie mają wskazać nam rosnącą formę sportową. 

    Wbrew pozorom ciężki to plan. Sumienne jego przetrenowanie, czyli obecność na każdych moich zajęciach spinning (pon i śr) i trx (pon i czw), niekoniecznie musi gwarantować wzrost poziomu sportowego. To wszystko zależne jest od bardziej konkretnej i indywidualnej pracy popartej ciągłymi testami i korektami. Gwarantować jedynie mogę dobrą zabawę i uczestnictwo w ciekawym, prawie kompletnym planie ćwiczeń.

  • 0 Comments:

    Prześlij komentarz