Mostek przedni

Po poprzednim ćwiczeniu stabilizacji, prezentowanym w zeszłym  miesiącu - mostku tylnym, tym razem czas na pokazanie wariantu przedniego. By wykonywać pozycję poprawnie również wymagana jest spora sprawność. Jak w każdym ćwiczeniu stabilizacji należy zwrócić uwagę na dokładność ruchu - nawet najmniejsza zmiana ułożenia ciała może powodować utrwalanie złych nawyków - stąd na samym początku polecane jest skorzystanie z pomocy osoby trzeciej przy korekcie ciała. 

Pozycja: leżenie przodem, ciało zrelaksowane, ramiona ugięte w łokciach, przedramiona spoczywają na podłodze, a stopy palcami opierają się o nią, wykonujemy napięcie stabilizatorów głębokich kręgosłupa i poprzez podniesienie bioder do góry, elongacje kręgosłupa (sięgamy czubkiem głowy do przodu)  opierając się na przedramionach i stopach stabilizujemy sylwetkę zawisając w powietrzu, zachowujemy kąty ok. 90 stopni w stawach łokciowych i skokowych, po ewentualnych kilkunastu sekundach rozluźniamy ciało i wracamy do pozycji wyjściowej.

Błędy: złe ułożenie ciała: miednica za wysoko lub za nisko; brak pracy wydłużającej kręgosłupa; patrzenie przed siebie nie na podłogę; złe kąty w stawach łokciowych i skokowych; zbędne napięcie mięśniowe; zatrzymywanie oddychania.

Uwagi: jedno z trudniejszych ćwiczeń; dopiero poprawne wykonanie gwarantuję prawidłowa pracę wzmacniającą i stabilizującą; jeśli po kilkunastu sekundach nie czujesz zmęczenia wykonywaniem ćwiczenia prawdopodobnie robisz je błędnie; na samym początku i co jakiś czas sugerowana jest pomoc osób trzecich w korekcie pozycji ćwiczenia; praca elongacyjna kręgosłupa jest konieczna a osiągamy ją poprzez sięganie czubkiem głowy w przód; przed wykonywaniem ćwiczenia polecane jest zoptymalizowanie zakresów długości mięśni poprzez odpowiednie ćwiczenia rozciągające.

Gabinet Murawski
Gabinet Murawski

Biegający już od ponad dekady, triatlonujący dopiero od blisko połowy tego czasu, trener przygotowania motorycznego/masażysta, ciągle szukający odpowiedzi na nowe pytania odnośnie funkcjonowania ciała człowieka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz